Langit Biru

Semua orang sudah tahu

Kenangan dalam Ramadan dan Syawal.

leave a comment »

Berita Harian Online 30 September 2009

RAMADAN sudah berlalu. Bagi kebanyakan umat Islam, berlalunya Ramadan meninggal kenangan manis. Begitu juga dengan kehadiran Syawal. Empat penyanyi lelaki ini Faizal Tahir, Aizat, Lan dan Noh masing-masing mempunyai pengalaman tersendiri untuk diceritakan kepada peminatnya terhadap kenangan pada Ramadan dan Syawal.

DARI kiri; Faizal, Lan, Aizat dan Noh ketika digandingkan untuk menjayakan rakaman program Akustika Raya, pada Ogos lalu.

Lan bekas vokalis kumpulan Meet Uncle Hussein juga melakukan perkara yang sama. Kalau pada hari biasa dia di tinggal di rumah sewa, tetapi pada Ramadan pula, Lan berpindah ke rumah keluarganya di Batu 14, Hulu Langat untuk berpuasa bersama mereka.

Jika Noh menemani ibunya menghantar kuih kepada pelanggan, Lan pula ada cerita menarik untuk dikongsikan bersama peminat mengenai pengalaman puasanya.

Lain pula ceritanya dengan Faizal Tahir. Disebabkan sudah berkeluarga, sudah tentu tumpuan diberikan terhadap anggota . Disebabkan jadual kerjanya pada bulan Ramadan kurang padat, dia dapat meluangkan sedikit masa untuk bersama-sama dengan isteri, anak-anak serta ibu bapanya.

“Saya memang sentiasa menantikan Ramadan kerana waktu inilah saya dapat meluangkan masa yang lebih bersama keluarga. Selain anak-anak dan isteri, bulan ini jugalah dapat saya meluangkan masa bersama ibu dan bapa.

“Selain itu, dapat juga saya melakukan solat Tarawih. Saya jenis yang tidak suka bertukar-tukar tempat untuk menunaikan solat Tarawih, biasanya saya hanya ke masjid yang sama saja,” katanya.

Written by Langit Biru

September 30, 2009 pada 11:40 pm

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: