Langit Biru

Semua orang sudah tahu

Lima lagu pertama ke separuh akhir Muzik-Muzik

leave a comment »

Hari Jumaat lepas berlangsung sesi pertama separuh akhir Muzik-Muzik untuk Anugerah Juara Lagu. Saya hanya menonton di TV dan tak tengok sangat. Set pentas nampak menarik. Saya pasti yang ia akan digunakan untuk lagi dua episod seterusnya. Langkah-langkah kitar semula dan menjimatkan belanjawan.

Image Hosted by ImageShack.us

Ada persembahan yang menarik dan juga biasa je. Biase je bermaksud di sini, sebab dah selalu sangat membuat persembahan, ada yang menganggap tidak perlu memberi perhatian lebih kepada pertandingan ini.

Para penyanyi dan lagu yang berjaya melepasi saringan ini ialah Aku Skandal (Hujan), Tak Mungkin Kerna Sayang (Alyah), Raja Gelek (One Nation Emcees), Kau Aku (Aizat), Dan Sebenarnya (Yuna)

Calon yang tidak berjaya pula ialah Mirage (Pesawat), Dia, Aku dan Kamu (Nadia & Red Peanut), Oh Anok Anok (Reshmonu), Enjut (Noraniza Idris), Gila (Mila) dan Bertamu Di Kalbu (Jaclyn Victor).

Walaupun saringan kenalah ambil berat juga. Baik dari segi vokal, susunan lagu dan sebagainya. Ini bukan hanya kepada penyanyi juga tetapi penganjur rancangan. Yang nampak bersungguh, ialah Cheryl dan Faizal Ismail tu je. Macam nak kena buat entri yang lain jer untuk memberi pendapat saya yang tak bernas sangat ni.

Saya suka persembahan ini.

Mari kita tunggu pula Jumaat ini untuk pusingan seterusnya.

Written by Langit Biru

November 11, 2009 pada 9:04 am

Tinggalkan Jawapan

