Langit Biru

Semua orang sudah tahu

Posts Tagged ‘Adam

Pencalonan Separuh Akhir Muzik Muzik 24

leave a comment »

by Li Ee Kee | 22 Oct 2009 (gua.com.my)

Muzik-Muzik edisi ke-24 ini menampilkan format baru dimana pencalonan lagu tidak fokus kepada tiga kategori utama iaitu Etnik Kreatif, Balada dan Pop Rock. Pendek kata, Muzik-Muzik kali ini tidak mempertandingkan sebarang kategori.

Image Hosted by ImageShack.us

Tujuannya untuk memberi peluang kepada pengiat-pengiat seni muzik untuk bebas berkarya dan hasil ciptaan mereka tidak terbatas kepada tiga kategori ini saja.

Lagu-lagu yang layak dipertandingkan di Muzik-Muzik Separuh Akhir dipilih melalui markah tertinggi yang diperolehi melalui undian yang dibuat setiap minggu dan berdasarkan tempoh kedudukan lagu tersebut di dalam carta mingguan Muzik-Muzik.

Mereka adalah:

Baca baki entri ini »

Advertisements

Adam: Saya Tak Kisah Kena ‘Reject’

with 3 comments

by Miss Ayu | 6 Oct 2009
gua.com.my

Sudah lama kita tidak mendengar khabar berita daripada Mohd Aizam Bin Mat Saman atau nama popularnya Adam AF2. Kalau tidak silap, kali terakhir berita yang sampai ke telinga GUA, jejaka yang berasal dari Kota Kinabalu dikatakan berjauh hati setelah dia diketepikan daripada drama bersiri ‘Bionik’ yang sedang disiarkan di TV3 sekarang ini.

Image Hosted by ImageShack.us

Menurut sumber, watak hero drama ini, Nik sepatutnya diberikan kepada Adam, tetapi akhirnya Kamal Adli yang terpilih. Hendak tahu sama ada betul atau tidak cerita ini? Jom kita tanyakan kepada Adam sendiri.

“Saya tidak nafikan memang pada asalnya pihak pengurusan (KRU Studios) mahu saya yang memegang watak Nik. Tetapi setelah saya pergi ‘casting’ di TV3, mereka tidak mahu saya berlakon kerana mereka takut saya tidak boleh ‘deliver’ watak itu. Saya terima alasan itu dan sama sekali tidak berjauh hati.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Oktober 6, 2009 at 11:37 pm

Bio-Nik: Episod 6

with 2 comments

Makin lama makin lambat pula, saya nak letak entri baru mengenai drama ini. Sibuk sikit kebelakangan ini. Minggu lepas memang banyak aksi juga dipertontonkan. Banyak perkara yang tidak disangka berlaku. Saya ingat Johan ni insaf dan menjadi baik, rupanya sebaliknya pula dan seterusnya. Saya malas nak tengok balik di laman web TV3, kalau ada sebarang kekeliruan maaf dipinta.

Baca baki entri ini »

Bio-Nik: Episod 5

with one comment

Episod kali ni penuh dengan aksi tapi mungkin tidak dan juga ada adegan romantik antara pelakon. Siap ada teori yang berbeza sekali. Lepas tu, saya baca di suratkhabar yang drama ini telah mencapai 3.3 juta penonton untuk 3 episod yang pertama. Tahniah diucapkan.

Minggu ni, masih berkisar di kolej. Nik dan Johan sungguh mantap sekali. Ada adegan yang menarik sekali. Apakah itu? Masa tengok drama ni memang gelak aje.

Baca baki entri ini »

Bio-Nik: Episod 4

leave a comment »

Saya nak tulis mengenai episod yang telah lalu. Tapi asyik terlupa. Saya tengok drama ni tapi asyik tak sempat nak buat review je. Kiranya  ini untuk dua episod sekali lah ni.

Saya nak tau kedudukan drama ini pada setiap waktu disiarkan. Tapi kalau ikut yang selalunya. Kedudukan rancangan akan diumumkan dua kali setahun. Takkan lah tak boleh nak umumkan secara harian kot.  Mungkin saya sudah terbiasa dengan hiburan Korea yang mengumumkan kedudukan rancangan pada setiap hari.

Ini ialah trailer drama ini.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Jun 12, 2009 at 2:03 am

Bio-Nik Epi. 2

with one comment

Drama ini memang menarik. Minggu ini saya dapat menonton dari mula. Minggu lepas saya terlupa dan hanya sempat tengok 10 minit terakhir. Minggu ni saya dah tempah awal TV. Nasib baik satu rancangan realiti TV sudah berakhir.

Apa yang buat saya teruja ialah drama ini menggunakan sains dan teknologi sebagai latar belakang. Mungkin tak setanding dengan drama lain tapi ini baru permulaan.


Baca baki entri ini »

12.05.09 Elemen CGI hiasi drama bersiri BIO-NIK

with one comment

SELEPAS kejayaan berturut-turut di layar perak melalui filem-filem blockbuster seperti Cicakman 1, Cicakman 2-Planet Hitam dan Duyung, kini lahirlah sebuah lagi karya terbitan KRU Studios dalam bentuk rancangan drama bersiri televisyen.

Image Hosted by ImageShack.us

“BIO-NIK” merupakan drama bersiri tempatan pertama yang tampil dengan begitu banyak shot CGI dan kesan khas audio selain padat dengan aksi lincah.

Menurut Penerbit Eksekutif “BIO-NIK”, Norman Abdul Halim, pihaknya ingin memberikan kelainan melalui kepakaran dalam penerbitan rancangan televisyen dengan menggunakan teknik Computer Generated Imagery (CGI).
Baca baki entri ini »