Langit Biru

Semua orang sudah tahu

Posts Tagged ‘Akim

Pencalonan Separuh Akhir Muzik Muzik 24

leave a comment »

by Li Ee Kee | 22 Oct 2009 (gua.com.my)

Muzik-Muzik edisi ke-24 ini menampilkan format baru dimana pencalonan lagu tidak fokus kepada tiga kategori utama iaitu Etnik Kreatif, Balada dan Pop Rock. Pendek kata, Muzik-Muzik kali ini tidak mempertandingkan sebarang kategori.

Image Hosted by ImageShack.us

Tujuannya untuk memberi peluang kepada pengiat-pengiat seni muzik untuk bebas berkarya dan hasil ciptaan mereka tidak terbatas kepada tiga kategori ini saja.

Lagu-lagu yang layak dipertandingkan di Muzik-Muzik Separuh Akhir dipilih melalui markah tertinggi yang diperolehi melalui undian yang dibuat setiap minggu dan berdasarkan tempoh kedudukan lagu tersebut di dalam carta mingguan Muzik-Muzik.

Mereka adalah:

Baca baki entri ini »

Advertisements

Kedudukan Faizal Tahir di carta minggu pertama Ogos 2009

leave a comment »

Sibuk ialah alasan lain untuk malas. Tapi kita usahakan juga untuk kemaskini carta radio dan televisyen di Malaysia.

Baik carta di radio ataupun television sekarang sudah sama sahaja. Baik dari segi format undian, rancangan dan lain-lain. Kalau nak ikutkan lambat kemaskini pun tak payah cakap lah.

Masa siaran yang hampir sama apa lagi ya. Sebenarnya ada je benda yang nak dikomen tapi takpelah kemudian.

Baca baki entri ini »

Kedudukan Faizal Tahir di carta minggu keempat Julai 2009

leave a comment »

Memang saje lambat nak kemaskini untuk minggu ini. Tunggu dan lihat je. Minggu lepas memang saya tak mendengar radio atau menonton Muzik Muzik untuk mengetahui kedudukan carta.

Macam mana nak cakap ye. Kenapa kita kurang rancangan muzik secara mingguan di mana para penyanyi membuat persembahan setiap minggu. Saya membandingkan antara rancangan muzik di Korea dan Jepun kerana saya mengikuti  perkembangan mereka.

Senang cerita macam ni lah, cuba tengok carta di bawah. Siapakah artis berikut yang telah mempunyai video muzik untuk lagu yang berada di dalam carta?

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Julai 31, 2009 at 9:02 am

Kedudukan Faizal Tahir di carta minggu ketiga Julai 2009

leave a comment »

Minggu ni lambat sikit sebab nak tunggu semua laman web dikemaskini. Ada satu stesen radio yang buat saya pelik. Kenapa sampai sekarang tiada lagu Faizal Tahir ni. Mana taknya, penyanyi yang mengeluarkan lagu selepas dia pun lagu dah berada di carta. Pilih kasih atau tidak adil.

Baca baki entri ini »

Faizal Tahir di Malam Anugerah ABPBH 2008 bersama Rafflesia Pearl Centre

leave a comment »

Pada 30 Jun 2009 ada majlis Malam Anugerah ABPBH 2008 bersama Rafflesia Pearl Centre. Diadakan sempena meraikan para pemenang untuk anugerah berkenaan.

Image Hosted by ImageShack.us

Tomok, Aweera, Faizal Tahir

Antara yang hadir seperti mereka di atas. Faizal juga ada menyanyi dalam majlis itu. Berduet dengan Akim lagu Bencinta. Akim pernah menyanyikan lagu ini semasa pertandingan akhir Akademi Fantasia 7.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Julai 3, 2009 at 9:07 am

Dikirim dalam Uncategorized

Tagged with , , ,

24.05.09 Berhibur biar ada batasannya

leave a comment »

Wah, Faizal Tahir memang mengikuti perkembangan semasa industri. Saya baca artikel ni pun macam teruja betul. Ni memang penuh satu muka surat di surat khabar.

Oleh Faizal Tahir
faizaltahir@bharian.com.my

Image Hosted by ImageShack.us

Nabil dan Stacy antara pemenang di ABPBH2008, satu anugerah yang patut dihargai oleh semua artis dan personaliti dalam dunia hiburan

Matlamat penganjuran pertandingan nyanyian mestilah lebih jelas

Assalamu’alaikum dan Salam Sejahtera buat semua pembaca setia B*Pop

Diharapkan pembaca semua berada dalam keadaan sihat walafiat. Sudah beberapa minggu kita disajikan dengan pelbagai program hiburan yang mendapat perhatian meluas dari segenap lapisan masyarakat.

Memang benar, berhibur itu tidak salah. Tapi jangan sampai kita lupa dengan keutamaan dan tanggungjawab kita yang lain. Biar ada batasan. Siapa yang tidak suka dengan hiburan, betul tak?

Image Hosted by ImageShack.us

M Nasir, Salamiah Hassan dan Misha Omar (tengah) di AIM16, anugerah yang memberi pengiktirafan kepada karyawan muzik tanah air.

Baca baki entri ini »

17.05.09 AF7: Akim Paling Menyerlah

leave a comment »

gua.com.my | 17 Mei 2009

Walaupun Hafiz dinobatkan sebagai juara Akademi Fantasia musim ketujuh (AF7) dan banyak pihak yang berpuas hati, namun keupayaan peserta yang berjaya meraih tempat ketiga, Akim, memang tidak dapat dipertikaikan.

Image Hosted by ImageShack.us

Tampil cemerlang dengan kedua-dua persembahan, Akim bukan sahaja berjaya meraih sorakan hebat daripada peminat yang membanjiri Stadium Putra Bukit Jalil, Kuala Lumpur, malam tadi, malah juri pertandingan tersebut yang terdiri daripada Edrie Hashim, Datuk Khatijah Ibrahim dan Adlin Aman Ramlie juga kagum dengan kebolehan anak muda itu.

Malah Edrie Hashim tidak teragak-agak memberitahu secara terbuka, Akim mampu muncul sebagai juara jika diadili berdasarkan persembahannya pada malam itu. Ini membuktikan Akim memang mempunyai pesona seorang bintang muda.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Mei 18, 2009 at 8:30 am