Langit Biru

Semua orang sudah tahu

Posts Tagged ‘Ashraf Muslim

Ashraf Muslim: Jaga badan luar dalam

leave a comment »

Dah lama tak dengar berita dia. Rasanya dia ada drama baru. Tapi tak ikut pula. Jadi duta produk sekarang.

Oleh Ramlah Zainal
roses@hmetro.com.my (14 November 2009)

Ashraf atau nama sebenarnya, Mohd Ashraf Muslim, 28, dari Teluk Mas, Melaka berkata, seseorang pelakon juga perlu mempunyai pakej yang lengkap untuk bergelar anak seni. Selain bakat, paras rupa dan penampilan juga memainkan peranan penting dalam membantu menaikkan lagi kerjaya seni seseorang pelakon.

Image Hosted by ImageShack.us

MENYEDARI persaingan sengit di persada seni tanah air, pelakon meningkat naik, Ashraf Muslim sudah membuat persiapan aspek mental dan fizikal sebelum melangkahkan kakinya menjadi anak seni, kira-kira tiga tahun lalu.

“Jika pelakon itu selekeh dan tidak terurus, sudah pasti pengarah tidak berminat untuk mengambilnya berlakon. Dia juga sukar untuk menarik perhatian penonton.

“Saya juga sangat mengutamakan penjagaan kesihatan tubuh, sejak dulu. Maklumlah, sebagai pelakon, masa saya banyak dihabiskan di lokasi penggambaran. Justeru, saya memang mencari produk kesihatan yang sesuai untuk memelihara kesihatan tubuh.

Baca baki entri ini »

Advertisements

Written by Langit Biru

November 14, 2009 at 7:39 pm

Dikirim dalam Uncategorized

Tagged with

[TV3] Yusuff – Episod Akhir

with 4 comments

Drama ini telah saya tonton dari mula walaupun ada juga terlepas 2,3 kali. Tapitak sempat nak buat ulasan untuk minggu terakhir sebab banyak perkara yang mengganggu dan juga ada ke yang kisah. Saya akan tulis apa yang saya ingat lah.

Secara keseluruhan, jalinan cerita bagus. Nak tau juga rating drama ini tapi macam mana nak dapatkan maklumat itu ya. Mari kita teruskan dengan ulasan. Saya gabungkan semua episod  yang tak sempat saya ulaskan. Ewah…

Baca baki entri ini »

28.04.09 Selamba, meriah dan menghiburkan

leave a comment »

Oleh Farihad Shalla Mahmud
farihad@bharian.com.my

Kemunculan sekumpulan lelaki terpilih dalam pelbagai cabang dunia hiburan memeriahkan acara Minggu Setiausaha

DEWAN Grand Ballroom Hotel Istana dihias indah dengan bunga-bungaan segar menandakan ada acara istimewa sedang berlangsung. Di luar dewan kelihatan sekumpulan jejaka yang kelihatan segak menyarung tuksedo sambil kerlipan cahaya lensa tidak henti-henti menyimbah wajah mereka.

Image Hosted by ImageShack.us

Senyuman tidak henti-henti menghiasi wajah mereka. Ada yang dikenali dan ada juga pertama kali dilihat. Namun satu perkara yang dikongsi lelaki-lelaki ini adalah mereka yang berjaya mencipta nama dan populariti menerusi bakat yang dimiliki.
Baca baki entri ini »

Minggu Setiausaha anjuran Hotel Istana dan Lord’s Tailor

leave a comment »

KEMAS KINI: Gambar baru!

12 April 2009: ABPBH08 Lord’s Tailor Hi-Tea
Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us
Fahrin Ahmad, Ashraf Muslim

Baca baki entri ini »

17.04.09 Gembira dalam gementar

leave a comment »

Langit Biru: Pengsan tengok gambar ni. Macam budak sekolah. Comel. Tapi Faizal ni kecik ke atau tukang jahit tu besar. Takpun gambar sudah di-edit macam tu. Ramai-nya artis lelaki ni. Sampai syurga lah kite mencari gambar nanti.

—–

Oleh Zul Husni Abdul Hamid
zhusni@bharian.com.my

MASIH terkesan rasa segan dan silu tatkala berdepan dengan penyanyi popular, Faizal Tahir ketika mereka dipertemukan dalam sesi fotografi sempena Minggu Setiausaha di Hotel Istana, Kuala Lumpur, petang kelmarin.

Image Hosted by ImageShack.us
Nazatul berdebar menanti masa beraksi bersama penyanyi idola, Faizal Tahir

Lidahnya seakan kelu, tidak tahu bagaimana mahu memulakan bicara namun jauh di sudut hati, sukar untuk melindungi rasa teruja yang menguasai diri.

Perkataan pertama yang terbit dari bibir gadis kelahiran Sungai Petani, Kedah ini: “Saya memang meminati dan mengaguminya”.

Nazatul Farahin Mohd Hussin – gadis bertuah ini memperoleh peluang keemasan untuk mengecap segala yang menjadi impian mereka yang bercita-cita melayarkan bakat sebagai anak seni.

Tuah bergelar juara keseluruhan Bintang Idola Berita Harian (BIBH) anjuran sempena Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2008 mengubah hidup gadis bertubuh kecil molek berusia 20 tahun ini.

Baca baki entri ini »

[TV3] 15.04.09 Yusuff

leave a comment »

Baru saya perasan, muka Ashraf Muslim macam muka Dr. Sheikh Muzaffar dari pandangan sisi.

Baca baki entri ini »

[TV3] 14.04.09 Yusuff

leave a comment »

Selasa 14.04.09

Tidak tepat tekaan saya mengenai kandungan isteri Bustamam. Kenapala drama ni setengah jam saja. Saya tak suka trailer satu saat yang ada muka Yusuff dan perkataan Yusuff tu. Entah kenapa tak suka. Nanti saya fikir balik.

Baca baki entri ini »