Langit Biru

Semua orang sudah tahu

Posts Tagged ‘CNBLUE

Carta K-Pop untuk Mac minggu ketiga 2010

leave a comment »

Saya masih lagi teruja dengan konsert Super Junior yang lalu. Tapi takpe carta masih tetapi ada. Kalau ada video yang tidak boleh dilihat tu, sila tinggalkan komen yek.

Minggu ini kita akan melihat video klip pula. Nak dibandingkan dengan video klip artis Barat saya gemar lagi video klip artis Korea. Mungkin sebab jalan cerita atau konsep yang lagi mesra berbanding barat.

Ini ialah kumpulan vokal 4Men. Mereka merupakan generasi ketiga kumpulan ini. Tetapi jelas kemampuan vokal masih lagi menjadi teras utama. Mereka baru sahaja menamatkan konsert sulung mereka baru-baru ini. Saya suka nyanyian mereka.

Baca baki entri ini »

Advertisements

Written by Langit Biru

Mac 25, 2010 at 3:27 pm

Carta K-Pop untuk Mac minggu kedua 2010

leave a comment »

Dah masuk minggu kedua. Mari kita lihat persembahan pula. Mereka buat persembahan secara langsung. Kalau ada kesilapan memang boleh perasan. Persembahan mereka di stesen TV kadang-kadang sarat dengan hiasan pentas dan sebagainya. Kalau malas, ringkas jer.

Tapi ini semua untuk menarik perhatian penonton. Setiap minggu ada je perubahan yang berlaku. Mana taknya terdapat beberapa rancangan muzik setiap hujung minggu di Korea.

Kumpulan T-ara tampil dengan imej baru yang lebih seksi. Lagu mereka ok sebab lirik lagu ini ditulis oleh Wheesung.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Mac 18, 2010 at 9:09 am

Carta K-Pop untuk Mac minggu pertama 2010

leave a comment »

Dah masuk bulan Mac. Sungguh cepat waktu berlalu. Minggu ini carta tidak banyak berubah tetapi ada jugalah satu, dua lagu baru.

Kita akan lihat video muzik pada minggu ini. Video muzik penyanyi akan disiarkan serentak atau awal dua, tiga hari sebelum tarikh jualan album. Memang peminat akan menunggu untuk melihat video muzik. Sampaikan waktu yang tepat untuk siaran pun akan diumumkan.

Ini ialah kumpulan Kara yang kembali dengan album mini terbaru berjudul Lupin. Menarik tak konsep album mereka kali ini. Mereka berlima telah turun berat badan berjumlah 10kg untuk album ini. Sudah lah kurus, bertambah kurus mereka. Lagu Lupin dan video muzik amat menarik.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Mac 10, 2010 at 9:37 am

[06.03.2010] Peminat CNBlue marah media

leave a comment »

GARA-GARA artikel pihak media yang melaporkan kesilapan nyanyian salah seorang ahli CNBlue, Jung Yong Hwa, peminat-peminat kumpulan tersebut bengang dengan artikel berkenaan dan menganggapnya sebagai laporan palsu.

PEMINAT fanatik CNBlue tidak senang dengan salah lapor media mengenai idola mereka ini.

Dalam artikel tersebut, ketika mengadakan persembahan dalam program Music Bank, saat membawakan lagu I’m a Loner, Jung Yong Hwa dikatakan terlupa lirik dan dikritik hebat oleh beberapa media.

Bagaimanapun, apabila para peminat kumpulan tersebut menyaksikan semula persembahan mereka melalui video yang telah dirakam, ternyata komen yang diberikan media itu palsu.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Mac 6, 2010 at 3:41 pm

Dikirim dalam Berita

Tagged with

Carta K-Pop untuk Februari minggu keempat 2010

leave a comment »

Wah, dah masuk minggu baru ni. Banyak betul lagu baru yang berada dalam carta kali ini. Kali ini mari kita lihat pula persembahan mereka dalam carta muzik mingguan.

Inilah Min Kyung Hoon penyanyi untuk lagu yang berentak rock balada. Dia merupakan vokalis untuk band Buzz tapi kini bergerak secara solo. Saya suka sangat suara dia. Kalau dia menyanyi memang boleh cair mendengarnya.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Mac 3, 2010 at 3:05 pm

Carta K-Pop untuk Februari minggu ketiga 2010

leave a comment »

Minggu ini ada beberapa lagu baru memasuki carta. Kali ni mari kita lihat video muzik Korea. Kalau ada video yang tidak dapat dilihat sila tinggalkan komen. Nanti saya akan gantikan dengan yang lain.

Penyanyi di atas ialah Kim Jong Kook. Penyanyi pop balada yang terkenal. Baru sahaja mengeluarkan album terbaru. Dia tinggi, segak, tampan dan lain-lain. Suaranya seperti nyamuk. Kalau ikutkan terjemah Inggeris ialah mosquito voice, tak padan dengan susuk tubuhnya. Tapi dia mempunyai banyak lagu popular dan sedap.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Februari 24, 2010 at 9:00 pm

Carta K-Pop untuk Februari minggu kedua 2010

leave a comment »

Minggu ini tidak kedudukan carta tidak banyak berubah tetapi terdapat beberapa lagu baru yang memasuki carta.

Kita akan lihat persembahan pula pada kali ini. Para penyanyi sekurang-kurangnya akan muncuk sekali di program muzik mingguan untuk membuat persembahan.

Inilah kumpulan balada 2AM. Mereka berempat yang terdiri daripada Seulong, Chang Min, Jo Kwon dan Jin Woon. Mereka ialah pelapis baru untuk penyanyi lelaki balada di Korea. Semuanya boleh menyanyi dengan baik. Mereka menjalani proses latihan dari 4 bulan hingga 8 tahun untuk menjadi penyanyi. Lagu terbaru mereka memang bagus dan menyerlahkan vokal mereka. Saya suka Chang Min.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Februari 17, 2010 at 9:12 pm