Langit Biru

Semua orang sudah tahu

Posts Tagged ‘Jaclyn Victor

Lima lagu pertama ke separuh akhir Muzik-Muzik

leave a comment »

Hari Jumaat lepas berlangsung sesi pertama separuh akhir Muzik-Muzik untuk Anugerah Juara Lagu. Saya hanya menonton di TV dan tak tengok sangat. Set pentas nampak menarik. Saya pasti yang ia akan digunakan untuk lagi dua episod seterusnya. Langkah-langkah kitar semula dan menjimatkan belanjawan.

Image Hosted by ImageShack.us

Ada persembahan yang menarik dan juga biasa je. Biase je bermaksud di sini, sebab dah selalu sangat membuat persembahan, ada yang menganggap tidak perlu memberi perhatian lebih kepada pertandingan ini.

Baca baki entri ini »

Advertisements

Written by Langit Biru

November 11, 2009 at 9:04 am

Pencalonan Separuh Akhir Muzik Muzik 24

leave a comment »

by Li Ee Kee | 22 Oct 2009 (gua.com.my)

Muzik-Muzik edisi ke-24 ini menampilkan format baru dimana pencalonan lagu tidak fokus kepada tiga kategori utama iaitu Etnik Kreatif, Balada dan Pop Rock. Pendek kata, Muzik-Muzik kali ini tidak mempertandingkan sebarang kategori.

Image Hosted by ImageShack.us

Tujuannya untuk memberi peluang kepada pengiat-pengiat seni muzik untuk bebas berkarya dan hasil ciptaan mereka tidak terbatas kepada tiga kategori ini saja.

Lagu-lagu yang layak dipertandingkan di Muzik-Muzik Separuh Akhir dipilih melalui markah tertinggi yang diperolehi melalui undian yang dibuat setiap minggu dan berdasarkan tempoh kedudukan lagu tersebut di dalam carta mingguan Muzik-Muzik.

Mereka adalah:

Baca baki entri ini »

Faizal Tahir di Suria FM

leave a comment »

Pada 3 September yang lalu, Faizal Tahir, Jaclyn Victor dan Winnie K menjadi tetamu undangan di Suria FM untuk segmen pagi.

Image Hosted by ImageShack.us

Memang saya terlepas la sebab saya tak dengar Suria FM. Tapi bila baca ia juga disiarkan secara langsung menerusi video di Suria FM. Tak jumpa pun video tu. Mungkin hanya boleh dilihat semasa rancangan berlangsung kot.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

September 6, 2009 at 9:09 am

Kedudukan Faizal Tahir di carta minggu keempat Julai 2009

leave a comment »

Memang saje lambat nak kemaskini untuk minggu ini. Tunggu dan lihat je. Minggu lepas memang saya tak mendengar radio atau menonton Muzik Muzik untuk mengetahui kedudukan carta.

Macam mana nak cakap ye. Kenapa kita kurang rancangan muzik secara mingguan di mana para penyanyi membuat persembahan setiap minggu. Saya membandingkan antara rancangan muzik di Korea dan Jepun kerana saya mengikuti  perkembangan mereka.

Senang cerita macam ni lah, cuba tengok carta di bawah. Siapakah artis berikut yang telah mempunyai video muzik untuk lagu yang berada di dalam carta?

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Julai 31, 2009 at 9:02 am

Langit Biru di Shout! Awards 2009

leave a comment »

Pada hari Jumaat yang lepas bersamaan dengan 17 Julai 2009 saya telah pergi ke Stadium Putra Bukit Jalil untuk menyaksikan anugerah yang julung kali diadakan iaitu Shout! Awards 2009.

Image Hosted by ImageShack.us

Terima kasih kepada The Star untuk dua tiket ini. Saya dan seorang rakan menaiki LRT ke Bukit Jalil. Stesen Masjid Jamek sesak pada pukul 5.30 petang. Mungkin sebab waktu itu ramai sudah pulang. Saya pun beli lah tiket pergi dan balik untuk menyenangkan hidup.

Tiba di Bukit Jalil, saya terasa kemeriahannya ingatkan untuk Shout! Awards. Rupa-rupanya Manchester United akan memgadakan perlawanan pada esok hari dan pada hari Jumaat mereka mengadakan sesi latihan yang dihadiri oleh 40 000 penonton. Kami pun menuju ke Stadium Putra. Pintu belum dibuka lagi tapi telah ada lah yang telah menunggu. Ada satu khemah Hotlink, pengacara cuba untuk memeriahkan suasana tapi mana dapat lawan sorakan dari stadium yang satu lagi tu. Waktu itu saya macam nak pergi ke sana sahaja bila mendengar sorakan Owen…

Memandangkan majlis dah lama berlalu dan pemenang pun dah diketahui. Sekarang ni sesi mengomel pula. Ini apa yang tak nampak di kaca TV.

Baca baki entri ini »

Kedudukan Faizal Tahir di carta minggu ketiga Julai 2009

leave a comment »

Minggu ni lambat sikit sebab nak tunggu semua laman web dikemaskini. Ada satu stesen radio yang buat saya pelik. Kenapa sampai sekarang tiada lagu Faizal Tahir ni. Mana taknya, penyanyi yang mengeluarkan lagu selepas dia pun lagu dah berada di carta. Pilih kasih atau tidak adil.

Baca baki entri ini »

Kedudukan Faizal Tahir di carta minggu kedua Julai

leave a comment »

Minggu ni lambat sikit nak kemaskini. Sibuk sikit.Minggu lepas banyak lagu baru memasuki carta. Tapi kalau peminat macam saya terus mengundi lagu tersebut masih kekal di carta. Bukan susah nak mengundi pun, sekali sehari pun dah cukup. Kalau semua peminat buat macam tu lagi elok dari undi di saat akhir dengan kuantiti yang banyak.

Setiap kali ada lagu baru keluar, saya akan mencari video muzik untuk dilihat, tetapi tiada video muzik untuk lagu baru. Kenapa ya? Mungkin saya sudah biasa dengan muzik Korea di mana mereka akan mengeluarkan video muzik serentak dengan lagu baru.

Saya suka lagu ini.

Baca baki entri ini »