Langit Biru

Semua orang sudah tahu

Posts Tagged ‘Nadia

[25.12.2009] Kim Bum Soo Dream Radio

leave a comment »

Hari Krismas dan siaran masih tetap diteruskan. Pada malam yang berbahagia ini, terdapat beberapa artis yang hadir. Tapi berdasarkan gambar, mereka bukan berada serentak. Mungkin dalam 45 minit ke satu jam untuk setiap segmen.

Tetamu undangan pada malam ini ialah pemuzik bebas, indiependant tak pun yang masih lagi belum terkenal iaitu kumpulan duo Nadia, Ash Gray, penyanyi solo Rossy PP dan DeeVine. Saya hanya tahu sedikit mengenai kumpulan Nadia dan penyanyi DeeVine.

Tengok lah CD mereka itu.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Mac 15, 2010 at 9:35 am

Dikirim dalam Gambar

Tagged with , , , ,

Lima lagu pertama ke separuh akhir Muzik-Muzik

leave a comment »

Hari Jumaat lepas berlangsung sesi pertama separuh akhir Muzik-Muzik untuk Anugerah Juara Lagu. Saya hanya menonton di TV dan tak tengok sangat. Set pentas nampak menarik. Saya pasti yang ia akan digunakan untuk lagi dua episod seterusnya. Langkah-langkah kitar semula dan menjimatkan belanjawan.

Image Hosted by ImageShack.us

Ada persembahan yang menarik dan juga biasa je. Biase je bermaksud di sini, sebab dah selalu sangat membuat persembahan, ada yang menganggap tidak perlu memberi perhatian lebih kepada pertandingan ini.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

November 11, 2009 at 9:04 am

Pencalonan Separuh Akhir Muzik Muzik 24

leave a comment »

by Li Ee Kee | 22 Oct 2009 (gua.com.my)

Muzik-Muzik edisi ke-24 ini menampilkan format baru dimana pencalonan lagu tidak fokus kepada tiga kategori utama iaitu Etnik Kreatif, Balada dan Pop Rock. Pendek kata, Muzik-Muzik kali ini tidak mempertandingkan sebarang kategori.

Image Hosted by ImageShack.us

Tujuannya untuk memberi peluang kepada pengiat-pengiat seni muzik untuk bebas berkarya dan hasil ciptaan mereka tidak terbatas kepada tiga kategori ini saja.

Lagu-lagu yang layak dipertandingkan di Muzik-Muzik Separuh Akhir dipilih melalui markah tertinggi yang diperolehi melalui undian yang dibuat setiap minggu dan berdasarkan tempoh kedudukan lagu tersebut di dalam carta mingguan Muzik-Muzik.

Mereka adalah:

Baca baki entri ini »

Kedudukan Faizal Tahir di carta minggu ketiga Julai 2009

leave a comment »

Minggu ni lambat sikit sebab nak tunggu semua laman web dikemaskini. Ada satu stesen radio yang buat saya pelik. Kenapa sampai sekarang tiada lagu Faizal Tahir ni. Mana taknya, penyanyi yang mengeluarkan lagu selepas dia pun lagu dah berada di carta. Pilih kasih atau tidak adil.

Baca baki entri ini »

Kedudukan Faizal Tahir di carta minggu kedua Julai

leave a comment »

Minggu ni lambat sikit nak kemaskini. Sibuk sikit.Minggu lepas banyak lagu baru memasuki carta. Tapi kalau peminat macam saya terus mengundi lagu tersebut masih kekal di carta. Bukan susah nak mengundi pun, sekali sehari pun dah cukup. Kalau semua peminat buat macam tu lagi elok dari undi di saat akhir dengan kuantiti yang banyak.

Setiap kali ada lagu baru keluar, saya akan mencari video muzik untuk dilihat, tetapi tiada video muzik untuk lagu baru. Kenapa ya? Mungkin saya sudah biasa dengan muzik Korea di mana mereka akan mengeluarkan video muzik serentak dengan lagu baru.

Saya suka lagu ini.

Baca baki entri ini »

Kedudukan Faizal Tahir di carta minggu pertama Julai

leave a comment »

Minggu pertama untuk bulan Julai 2009 dan banyak perubahan di carta berlaku. Tak sangka yang lagu Faizal Tahir ni lagu tangkap muat je. Tapi mungkin sebab pilih kasih punya pasal pun takpe lah. Kalau lagu macam ni tangkap muat, macam mana pula kalau lagu yang di buat dengan teliti. Mesti lagi hebat kan.

Bilalah Faizal nak jadi artis undangan di Hot FM. Banyak acara dalam bulan Julai ini yang memerlukan undian, boleh nampak yang kedudukan lagu Bencinta turun naik dan kekal.

Baca baki entri ini »

Kedudukan Faizal Tahir di carta minggu keempat Jun

leave a comment »

Sekarang kita berada di minggu terakhir bulan Jun. Separuh tahun 2009 telah berlalu. Tahniah diucapkan kepada Nikki dan Audi Mok yang melangsungkan perkahwinan pada minggu lepas. Tapi sayang Faizal Tahir tidak dapat hadir untuk majlis ini. Dia salah seorang pengapit untuk majlis ini.

Lagu Bencinta ciptaan bersama Audi Mok dan Faizal Tahir sementara Nikki pula memberi tajuk kepada lagu ini. Kombinasi yang bagus sekali.

Image Hosted by ImageShack.us

Mari kita lihat pula kedudukan Faizal Tahir di carta muzik radio dan juga TV. Kalau ada lagu Faizal yang masuk carta yang tapi tiada di sini sila beritahu. Saya hanya dengar stesen radio di Kuala Lumpur sahaja.
Baca baki entri ini »