Langit Biru

Semua orang sudah tahu

Posts Tagged ‘Stacy

Pencalonan Separuh Akhir Muzik Muzik 24

leave a comment »

by Li Ee Kee | 22 Oct 2009 (gua.com.my)

Muzik-Muzik edisi ke-24 ini menampilkan format baru dimana pencalonan lagu tidak fokus kepada tiga kategori utama iaitu Etnik Kreatif, Balada dan Pop Rock. Pendek kata, Muzik-Muzik kali ini tidak mempertandingkan sebarang kategori.

Image Hosted by ImageShack.us

Tujuannya untuk memberi peluang kepada pengiat-pengiat seni muzik untuk bebas berkarya dan hasil ciptaan mereka tidak terbatas kepada tiga kategori ini saja.

Lagu-lagu yang layak dipertandingkan di Muzik-Muzik Separuh Akhir dipilih melalui markah tertinggi yang diperolehi melalui undian yang dibuat setiap minggu dan berdasarkan tempoh kedudukan lagu tersebut di dalam carta mingguan Muzik-Muzik.

Mereka adalah:

Baca baki entri ini »

Advertisements

Adam: Saya Tak Kisah Kena ‘Reject’

with 3 comments

by Miss Ayu | 6 Oct 2009
gua.com.my

Sudah lama kita tidak mendengar khabar berita daripada Mohd Aizam Bin Mat Saman atau nama popularnya Adam AF2. Kalau tidak silap, kali terakhir berita yang sampai ke telinga GUA, jejaka yang berasal dari Kota Kinabalu dikatakan berjauh hati setelah dia diketepikan daripada drama bersiri ‘Bionik’ yang sedang disiarkan di TV3 sekarang ini.

Image Hosted by ImageShack.us

Menurut sumber, watak hero drama ini, Nik sepatutnya diberikan kepada Adam, tetapi akhirnya Kamal Adli yang terpilih. Hendak tahu sama ada betul atau tidak cerita ini? Jom kita tanyakan kepada Adam sendiri.

“Saya tidak nafikan memang pada asalnya pihak pengurusan (KRU Studios) mahu saya yang memegang watak Nik. Tetapi setelah saya pergi ‘casting’ di TV3, mereka tidak mahu saya berlakon kerana mereka takut saya tidak boleh ‘deliver’ watak itu. Saya terima alasan itu dan sama sekali tidak berjauh hati.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Oktober 6, 2009 at 11:37 pm

Kedudukan Faizal Tahir di carta minggu pertama Ogos 2009

leave a comment »

Sibuk ialah alasan lain untuk malas. Tapi kita usahakan juga untuk kemaskini carta radio dan televisyen di Malaysia.

Baik carta di radio ataupun television sekarang sudah sama sahaja. Baik dari segi format undian, rancangan dan lain-lain. Kalau nak ikutkan lambat kemaskini pun tak payah cakap lah.

Masa siaran yang hampir sama apa lagi ya. Sebenarnya ada je benda yang nak dikomen tapi takpelah kemudian.

Baca baki entri ini »

Pesimistik halangan artis cipta nama

leave a comment »

Oleh Faizal Tahir – 2 Ogos 2009
faizaltahir@bharian.com.my


ASSALAMUALAIKUM dan salam sejahtera. Diharapkan semua pembaca setia B*Pop berada dalam keadaan sihat walafiat di hujung minggu ini. Alhamdulillah, saya bersyukur ke hadrat Ilahi kerana masih mampu menikmati segala pemberian dan anugerah dari Yang Maha Esa hingga ke hari ini.

Baru saja dua minggu lalu saya menulis mengenai pemergian ikon tersohor dalam dunia hiburan yang pergi meninggalkan kita untuk selamanya. Tarikh 25 Jun 2009 akan diingati sebagai hari Raja Pop Dunia, Michael @ Mikaeel Jackson (MJ) menghembuskan nafas terakhirnya.

Beliau meninggalkan kita dengan legasi muziknya yang tiada tandingan dan juga usahanya menjadikan dunia ini satu tempat yang lebih aman dan baik untuk setiap generasi. Genap sebulan selepas itu – 25 Julai 2009 – kita dikejutkan dengan berita kematian Yasmin Ahmad, seorang pengarah, penulis dan penerbit filem yang dikagumi ramai.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Ogos 2, 2009 at 4:32 pm

Kedudukan Faizal Tahir di carta minggu ketiga Julai 2009

leave a comment »

Minggu ni lambat sikit sebab nak tunggu semua laman web dikemaskini. Ada satu stesen radio yang buat saya pelik. Kenapa sampai sekarang tiada lagu Faizal Tahir ni. Mana taknya, penyanyi yang mengeluarkan lagu selepas dia pun lagu dah berada di carta. Pilih kasih atau tidak adil.

Baca baki entri ini »

Kedudukan Faizal Tahir di carta minggu kedua Julai

leave a comment »

Minggu ni lambat sikit nak kemaskini. Sibuk sikit.Minggu lepas banyak lagu baru memasuki carta. Tapi kalau peminat macam saya terus mengundi lagu tersebut masih kekal di carta. Bukan susah nak mengundi pun, sekali sehari pun dah cukup. Kalau semua peminat buat macam tu lagi elok dari undi di saat akhir dengan kuantiti yang banyak.

Setiap kali ada lagu baru keluar, saya akan mencari video muzik untuk dilihat, tetapi tiada video muzik untuk lagu baru. Kenapa ya? Mungkin saya sudah biasa dengan muzik Korea di mana mereka akan mengeluarkan video muzik serentak dengan lagu baru.

Saya suka lagu ini.

Baca baki entri ini »

Kedudukan Faizal Tahir di carta minggu pertama Julai

leave a comment »

Minggu pertama untuk bulan Julai 2009 dan banyak perubahan di carta berlaku. Tak sangka yang lagu Faizal Tahir ni lagu tangkap muat je. Tapi mungkin sebab pilih kasih punya pasal pun takpe lah. Kalau lagu macam ni tangkap muat, macam mana pula kalau lagu yang di buat dengan teliti. Mesti lagi hebat kan.

Bilalah Faizal nak jadi artis undangan di Hot FM. Banyak acara dalam bulan Julai ini yang memerlukan undian, boleh nampak yang kedudukan lagu Bencinta turun naik dan kekal.

Baca baki entri ini »