Langit Biru

Semua orang sudah tahu

Posts Tagged ‘U-Kiss

Carta K-Pop untuk Mac minggu ketiga 2010

leave a comment »

Saya masih lagi teruja dengan konsert Super Junior yang lalu. Tapi takpe carta masih tetapi ada. Kalau ada video yang tidak boleh dilihat tu, sila tinggalkan komen yek.

Minggu ini kita akan melihat video klip pula. Nak dibandingkan dengan video klip artis Barat saya gemar lagi video klip artis Korea. Mungkin sebab jalan cerita atau konsep yang lagi mesra berbanding barat.

Ini ialah kumpulan vokal 4Men. Mereka merupakan generasi ketiga kumpulan ini. Tetapi jelas kemampuan vokal masih lagi menjadi teras utama. Mereka baru sahaja menamatkan konsert sulung mereka baru-baru ini. Saya suka nyanyian mereka.

Baca baki entri ini »

Advertisements

Written by Langit Biru

Mac 25, 2010 at 3:27 pm

Carta K-Pop untuk Mac minggu kedua 2010

leave a comment »

Dah masuk minggu kedua. Mari kita lihat persembahan pula. Mereka buat persembahan secara langsung. Kalau ada kesilapan memang boleh perasan. Persembahan mereka di stesen TV kadang-kadang sarat dengan hiasan pentas dan sebagainya. Kalau malas, ringkas jer.

Tapi ini semua untuk menarik perhatian penonton. Setiap minggu ada je perubahan yang berlaku. Mana taknya terdapat beberapa rancangan muzik setiap hujung minggu di Korea.

Kumpulan T-ara tampil dengan imej baru yang lebih seksi. Lagu mereka ok sebab lirik lagu ini ditulis oleh Wheesung.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Mac 18, 2010 at 9:09 am

Carta K-Pop untuk Mac minggu pertama 2010

leave a comment »

Dah masuk bulan Mac. Sungguh cepat waktu berlalu. Minggu ini carta tidak banyak berubah tetapi ada jugalah satu, dua lagu baru.

Kita akan lihat video muzik pada minggu ini. Video muzik penyanyi akan disiarkan serentak atau awal dua, tiga hari sebelum tarikh jualan album. Memang peminat akan menunggu untuk melihat video muzik. Sampaikan waktu yang tepat untuk siaran pun akan diumumkan.

Ini ialah kumpulan Kara yang kembali dengan album mini terbaru berjudul Lupin. Menarik tak konsep album mereka kali ini. Mereka berlima telah turun berat badan berjumlah 10kg untuk album ini. Sudah lah kurus, bertambah kurus mereka. Lagu Lupin dan video muzik amat menarik.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Mac 10, 2010 at 9:37 am

Carta K-Pop untuk Februari minggu keempat 2010

leave a comment »

Wah, dah masuk minggu baru ni. Banyak betul lagu baru yang berada dalam carta kali ini. Kali ini mari kita lihat pula persembahan mereka dalam carta muzik mingguan.

Inilah Min Kyung Hoon penyanyi untuk lagu yang berentak rock balada. Dia merupakan vokalis untuk band Buzz tapi kini bergerak secara solo. Saya suka sangat suara dia. Kalau dia menyanyi memang boleh cair mendengarnya.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Mac 3, 2010 at 3:05 pm

Carta K-Pop untuk minggu kedua 2010

leave a comment »

Bulan ni sahaja ada beberapa penyanyi kegemaran saya akan mengeluarkan album mereka terbaru. Tak sabarnya nak dengar lagu terbaru mereka. Nak beli album tak mampu lagi.

Minggu ini saya berkongsikan video muzik pula. Mana satu video pilihan anda.

null

Ini Eun Ji Won, seorang penyanyi hip hop di Korea. Sepuluh tahun dahulu dia merupakan ketua kumpulan untuk kumpulan idola yang terkenal. Dia mempunyai syarikat sendiri, artis dan sebagainya. Tapi dia lebih dikenali kerana menyertai rancangan 1 Night 2 Days. Dia baru sahaja mengeluarkan album mini terbaru.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Januari 14, 2010 at 10:06 pm

Carta K-Pop untuk minggu pertama 2010

leave a comment »

Hari baru, tahun baru dan kedudukan carta yang baru.


Ini kumpulan T-Ara. Sudah beberapa kali saya berkongsikan gambar mereka dan imej mereka akan berubah setiap kali. Imej mereka agak sopan berbanding sesetengah kumpulan yang lain. Lagu mereka yang comel menarik perhatian.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Januari 8, 2010 at 3:05 pm

Carta K-Pop untuk minggu ketiga Disember 2009

leave a comment »

Hari ini cuti lagi dan Selamat Menyambut Hari Krismas kepada mereka yang meraikannya. Mulai minggu ini, saya akan buat carta seringkas yang mungkin.


Ini kumpulan U-Kiss. Meningkat popular sejak kemunculan album mini terbaru mereka.

Baca baki entri ini »

Written by Langit Biru

Disember 25, 2009 at 9:55 am